Vanliga frågor köpa i en möbelaffär - Homezan


Beställning

Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse i min mail?
Det kan bero på att mailet har hamnat i din spam-box, kolla gärna den först. Alternativt kan det ha smugit sig in ett stavfel när du angav din e-postadress i kassan. Kontakta oss på [email protected] eller 040-692 80 18 så hjälper vi dig.


Varför måste jag ange mitt mobilnummer?
Ditt mobilnummer behövs för att skicka avisering om leverans, men också om vi behöver kontakta dig angående din beställning.


Måste jag ange mitt personnummer?
Det är bara om du vill betala mot faktura som ditt personnummer behövs.


Vilka betalningssätt erbjuder ni?
Du kan välja mellan
-Swish
-Klarna Checkout: Direktbetalning via bank, kortbetalning, delbetalning och fakturabetalning
-Nets Checkout: Kortbetalning


Leverans

Vad har ni för leveransalternativ?
Vi erbjuder leverans till utlämningsställe via DHL, hemleverans till dörren alternativt hämta upp i vår lagerbutik i Malmö. För fullständig information om leveranssätt, se våra köpvillkor här.


När kommer min leverans?
All information om våra leveransalternativ och förväntad leveranstid hittar du i våra köpvillkor. Men om du vill ha en uppdatering kring din planerade leverans är du naturligtvis välkommen att höra av dig till oss när som helst på email [email protected] eller telefon 040-692 80 18.


Varför har jag inte fått någon leveransavisering?
Det kan bero på problem med telefonnummer till exempel – kontakta oss så snarast så tar vi reda på vad problemet är och löser det.


Returer
All information om ångerrätt och eventuella returer av produkter hittar du under våra köpvillkor här. Vid retur av produkt ber vi dig att kontakta oss först på email [email protected] eller telefon 040-692 80 18.


Företaget

Är Homezan ett svenskt företag?
Ja, vi är ett svenskt företag baserat i Malmö, där vi också har ett showroom om du vill se våra möbler i verkligheten.


Vilka står bakom Homezan?
Homezan är ett familjeägt företag, VD är Jerry Friberg som har en bakgrund inom produktutveckling och design.


Hur tillverkar ni era produkter?
Våra möbler och inredningsprodukter tillverkas för hand i Indonesien. Möblerna görs av kunniga och erfarna möbelsnickare som är våra egna fasta anställda.


Hur kontaktar jag Homezan?
Tel: 040-692 80 18
E-post: [email protected]
Adress: Almviksvägen 41, 218 45 Vintrie


Hållbarhet

Hur jobbar ni med miljöfrågor?
Vi har valt att jobba med långsiktigt hållbara och förnybara material som till exempel teak, rotting, bambu, bananblads- och sjögräsfiber. Vi använder även olika typer av spillmaterial i vår produktion – ett bra exempel är teakrot som blir över vid annan möbelproduktion och som vi tar vara på och gör unika möbler och inredningsprodukter av.
När det gäller transporter försöker vi i största möjliga mån sampacka och effektivisera hemleveranser för minsta möjliga miljöpåverkan.


Är era produkter miljöcertifierade?
Ja, allt trä som används i våra möbler är FSC-certifierat. Forest Stewardship Council är en oberoende, internationell organisation som verkar för ett miljöanpassat, socialt ansvarstagande och ekonomiskt hållbart bruk av världens skogar. De som följer FSCs regler får märka sina produkter med FSC:s certifiering.