Köpvillkor


Avtal om köp

Avtal om köp av varor från Homezan ingås när du väljer att slutföra din beställning i kassan.

Information om din beställning

En orderbekräftelse genereras automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Om en avvikelse i din beställning skulle uppstå så hör vi genast av oss till dig med information om detta. Det kan till exempel handla om kortare eller längre leveranstid för beställningsvaror eller andra händelser utanför vår kontroll.

Försäljning till minderåriga

Homezan.se ingår endast avtal med myndig person (18 år och över), alternativt omyndig person med målsmans tillstånd och godkännande.

Priser

De priser vi har på vår handelsplats är våra dagsaktuella priser inklusive 25% moms. Momsen är inkluderat i totalkostnaden som du ser i kassan. Prisjusteringar på produkterna i Homezans webbutik kan även ske när som helst utan föravisering.

Presentkort & Rabattkoder

Om du har en presentkortskod eller en rabattkod så anger du detta i kassan. Presentkortskoden anges exakt som du har fått den, med versaler om du har bokstäver i den. Rabattkoder kan i vissa fall ej kombineras med varandra eller aktuella kampanjer.

Totalkostnad

Totalkostnad, vilket inkluderar fraktkostnad och eventuella andra avgifter samt moms är det totala priset som du ser i kassan. Erbjudanden och rabattkoder/presentkort är tydligt specificerade i kassan.

Lagerstatus

På produktsidan kan du se lagerstatus för produkter som finns i ett begränsat antal. Homezan.se kan inte lämna någon garanti vad gäller leveranstid av varor som inte finns i lager vid köptillfället. Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar och återkommer till dig så snart vi mottagit information angående detta från leverantören.

Leveransalternativ

Vi erbjuder olika leveransmöjligheter och fraktkostnaden för dessa baseras på var i landet du bor samt vilken tjänst du väljer:

1. Hämta i vår butik
Om du bor i närheten av vår butik eller har vägarna förbi kan du hämta din vara i vår butik på Almviksvägen 41 i Vintrie, Malmö, och slipper då betala frakt.

2. Leverans till utlämningsställe
Leveranser till ombud/utlämningsställe sker med fraktbolaget DHL, och fraktkostnaden beräknas på vikt (max 20 kg) och storlek av förpackningen. Fraktkostnaden till ombud är mellan 49kr -149 kr (beräknas i kassan).

Dina varor levereras i första hand till det utlämningsställe som är närmast, baserat på ditt postnummer. I andra hand så kommer din beställning att skickas till det utlämningsställe som är näst närmast. Om paketet inte kan levereras direkt till ditt ombud, så kommer det att levereras till närmsta terminal och en avisering om detta går ut till dig.

3. Hemleverans
Vid beställning av skrymmande produkter så skickas din leverans som  hemleverans per automatik, fraktkostnaden för detta baseras då på var i landet du bor samt vilken tjänst du väljer. Fraktkostnaden för hemleverans är mellan 199kr - 499 kr (beräknas i kassan). För dig som bor på postnummer som börjar på 62, 78-98 kan vi tyvärr inte erbjuda hemleverans till samma pris, då vi själva utför våra hemleveranser med utgångspunkt i Malmö. Hemleverans till dessa postnummer utförs istället av DHL och fraktkostnaden är minst 995 kr.

Alla försändelser skickas fullt försäkrade. När din beställning lämnat vårt lager så övergår leveransansvaret till fraktbolaget och homezan.se kan ej lämna någon leveransgaranti.

Leveranstid

Våra leveranstider till utlämningsställe är 2-5 dagar. Beställningar som är lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Hemleveranser tar mellan 1-3 veckor beroende på var i landet ni bor, då vi kör ut leveranserna själva.

Delleverans

Vid samtidig beställning av varor som finns i lager samt varor som ej finns i lager vid köptillfället så kommer din beställning att dellevereras. Om du inte önskar dellevererans, vänligen kontakta kundtjänst.

Beställningar utlandet

Om du vill skicka din beställning till ett annat land än Sverige tillkommer en extra fraktkostnad. Kontakta oss för närmare information om vad som gäller just i ditt fall.

Ångerrätt & returer

Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish på produkten. Om du inte skulle vara nöjd med ditt köp så kan du självklart ångra och returnera dina produkter till oss inom 14 dagar efter att du mottagit dem. Dock måste produkten vara i oförändrat skick och till exempel inte vara monterad om produkten du beställt levereras omonterad. Vid en delleverans gäller det 14 dagar efter att du mottagit den sista varan på din lagda order.

Ta direkt kontakt med vår kundtjänst på 040 692 80 18 alternativt info@homezan.se för att få hjälp med din retur. Ha ditt ordernummer redo, då vi behöver detta för att hjälpa dig med returen. Vi skickar sedan en returfraktsedel till dig.

Du som kund står för returfrakten via ett ombud, eller för upphämtning av fraktbolag. Returkostnaden dras av på beloppet som du blir krediterad när vi har mottagit returen till vårt lager.

Vid returen så bör produkterna packas ordentligt i en oskadad originalförpackning samt originalemballage. Notera att originalförpackningen ej bör användas som ytterkartong i och med att produkten kan skadas och du riskerar ett värdeminskningsavdrag.

Vi förbehåller oss rätten att vid eventuell retur av en vara att göra ett värdeminskningsavdrag om varans skick har förändrats i sådan utsträckning att den inte längre går att sälja till en annan kund utan att göra ett avdrag på försäljningspriset.

Återbetalning sker så snart vi mottagit din retur, vilket tar mellan 5-7 bankdagar från att vi registrerat återbetalningen. Återbetalning sker då med samma betalsätt som ursprungligen använts. Vi reserverar oss för att returhanteringen kan ta upp till 20 arbetsdagar.

Om du returnerar en vara utan Homezans egen returfraktsedel så står du själv för fraktkostnaden och har i detta fall även transportansvar. Returer skall skickas till vår adress som du finner längst ner här i Köpvillkoren. Transportansvar innebär att du ansvarar för att din försändelse kommer fram hel till oss. Packa därför gärna varorna extra noggrant så att de inte skadas under transporten och använd gärna ett alternativ där du kan spåra försändelsen, till exempel paket eller rekommenderat brev. Vid retur av paket från utlandet är det väldigt viktigt att du märker paketet med RETUR för att undvika extra kostnader.

Vid köp av en produkt som har tillverkats speciellt för dig enligt dina specifika önskemål gäller inte ångerrätten. Exempel på detta är om du köper ett matrumsbord i en specifik storlek som tillverkas just för dig. Vid beställning av en specialtillverkad vara kommer vi att kontakta dig för godkännande innan ordern expedieras levereras.

Bolagsinformation

Bob Services AB
Org nr: 556808-8628

Leverans- och returadress: Almviksvägen 41, 218 45 Vintrie

Kontorsadress: Blåsippevägen 14, 218 34 Bunkeflostrand